Thursday 17 July 2014

Antara Punca Kanser Payudara

Assalammualaikum w.b.t

Jom Kita Melawan Kanser Payudara!!!
Fight Against Breast Cancer!
Sekarang ni, kanser payudara bukan lagi disebabkan penyakit keturunan ya. Perlu diingat. Wanita menyusukan bayi juga belum tentu terselamat dari kanser payudara. Kenapa? Sebab sekiranya tidak mengosongkan payudara anda, anda paling berisiko untuk dapat kanser payudara ini. Sebab itulah penting untuk wanita menyusukan bayi perlu sentiasa kerap menyusu secara direct-feeding dan perlu dipam juga walaupun anda menyusukan bayi secara terus. Ini bagi memastikan payudara anda benar-benar kosong.

Kerapkali bengkak susu juga penyumbang utama kanser payudara. Ini terjadi kerana, susu yang tidak dikeluarkan akan menjadi ketulan dan ada yang bernanah, so inilah punca-punca berlakunya kanser payudara. Kes terbaru, pasti anda tahu kan, penyanyi Ifa Raziah telah selamat membuang ketulan di kedua-dua belah payudaranya. Beliau menyatakan ia berpunca dari sikap dia menghentikan penyusuan secara mendadak dan sering berlakunya bengkak susu. Awas ya!

Sebelum ini, saya ada menulis entri mengenai kisah sepupu  saya yang meninggal dunia akibat kanser payudara. Umur masih muda, belum 40-an lagi. Anak paling kecil baru berusia 3 tahun. Sayangnya, 4 orang anaknya kini sudah bergelar anak yatim. Tapi ketentuan Ilahi, siapalah kita dapat menghalangnya.
Ikuti kisah itu disini.

Saya ingin sentuh tentang cara pemakanan arwah sepupu saya ni untuk perkongsian kita bersama. Saya suka tekankan cara pemakanan kita merupakan titik tolak kepada sesuatu penyakit. Betul tak? Dalam Islam sendiri pun ada menyatakan yang punca penyakit adalah dari perut kita. Dimana perut kita itu adalah dari cara pemakanan kita sendiri. Saya bukannya untuk mengaibkan arwah tapi mungkin kita dapat iktibar darinya. Sebab cara pemakanan beliau agak berbeza dengan kami sepupu-sepupu yang lain. Saya tidak membuat kajian atau rujukan mengenai punca kanser payudara mengikut kajian doktor dan seumpamanya untuk entri kali ini. Hanya mahu tekankan cara pemakanan yang mungkin antara penyebab kanser payudara ini.

Apa yang arwah suka makan yang saya selalu perhatikan yang menjadi penyebab kanser payudara:-

1) Bontot Ayam
- Arwah memang suka bontot ayam sangat-sangat. Selalunya digoreng dan dicicah dengan sos. Bontot ayam kan banyak lemak. Tak elok untuk kesihatan.

2) Kulit Ayam Tidak Dibuang
- Memang tidak pernah dibuang dan suka makan kulit ayam yang digoreng. Lemak-lemak disebalik kulit ayam juga tidak dibuang. Sedap katanya.

3) Organ Dalaman Ayam/Daging
- Beliau pun suka makan hati atau pedal ayam dan juga perut lembu. Tidak kisahlah macamana cara masaknya. Kadangkala, ada darah beku ayam yang kelihatan seperti pejal seolah-olah hati ayam yang melekat pada tulang ayam (dibahagian dalam ayam) tidak dibuang tapi dibasuh bersih-bersih. Sengaja dimasak dan dimakan, sedap juga katanya.

4) Sup Daging/Tulang/Gear Box
- Arwah memang suka makan sup ni. Suami pun puji sup yang arwah masak memang sedap. Ya, diakui memang sedap! Tapi arwah suka makan daging/tulang yang ada lemak-lemak.

Ini sahaja rasanya yang saya ingat. Kalau ada lagi nanti, saya just add in ja :)
Kalau boleh kita elakkanlah memakan organ dalaman dan juga bahagian yang berlemak berlebihan. Tapi kalau nak kena penyakit juga walaupun dah jaga sebaik mungkin, itu adalah utusan Allah.

Sekiranya anda ingin mengelakkan diri dari kanser dari peringkat awal, eloklah diamalkan pengambilan Vivix Shaklee ini. Hanya 1 sudu diperlukan setiap hari sebagai mengawal sel-sel kanser disamping untuk kekal bertenaga, kekal awet muda dan sihat. Kepada individu yang sudah mempunyai kanser juga digalakkan ambil Vivix Shaklee ini. Yang penting, anda tidak menjalani apa-apa terapi kemo lagi untuk merawat kanser. Insyaallah, dengan Vivix boleh membantu mengawal sel kanser dari merebak.

Inilah rupa Vivix Shaklee tu:

Vivix Shaklee
Banyak faedah Vivix Shaklee ni, antaranya seperti dalam entri ini: KLIK DISINI.

Kalau anda nak order, bolehlah order terus disini.


p/s: Entri mengenai cara pemakanan ini adalah berdasarkan ideologi pemikiran saya sahaja mengikut logik. Anda boleh merujuk sumber-sumber lain untuk lebih tepat.

Hubungi saya untuk lebih lanjut ya. Saya sedia membantu. :) *****************************************************************************************
Mama Dan Baby Sihat
PM sini untuk pertanyaan: www.facebook.com/messages/MamaDanBabySihat
SMS/Whatsapp: 0125970799
Shaklee Independent Distributor
COD Area: Shah Alam, Bukit Jelutong, USJ, Subang Jaya, Bangi, Temerloh, Triang, Bera

No comments:

Post a Comment