Saturday 12 April 2014

Set Kurus Shaklee

Di Malaysia ni mewah dengan makanan kan? Pagi petang malam ada je juadah untuk kita makan. Tak hairanlah sekarang ni kedai 24 jam tumbuh macam cendawan. Gerai2 tepi jalan sampailah ke restoran high class.

Kalau tak pandai jaga makan maknanya kita ada potensi untuk gemuk dan di Malaysia pun dah ramai yang obesiti.

SET KURUS OPTIMUM SHAKLEE ni memang tepat untuk anda yang mahu KURUS dan MEMBUANG LEMAK berlebihan. Mari saya kongsikan apa itu Set Kurus Optimum Shaklee ni.
Set Kurus Optimum Shaklee ni ada 4 agen utama untuk bantu anda mendapatkan berat badan ideal. 4 agen utama tu adalah ALFALFA, LECITHIN, OMEGA GUARD & HERB-LAX.


JOM KETAHU LANGKAH YANG PALING EFISIEN DALAM SET KURUS OPTIMUM SHAKLEE:

1) DETOX / MENYAH TOKSIN DARI BADAN - ALFALFA & HERB-LAX
  • Detox adalah proses membersihkan usus dari segala toksin dan lemak yang melekat pada dinding usus melalui pembuangan air besar. Apabila dinding usus dibersihkan, barulah penyerapan nutrien senang berlaku.
  • Bagi individu yang tiada masalah sembelit dan sistem pembuangan air besarnya konsisten (membuang setiap hari), anda digalakkan hanya cukup untuk mengambil ALFALFA sahaja. 
  • Bagi individu yang mempunyai masalah sembelit dan tidak lawas, perlulah diambil bersama HERB-LAX namun tidak digalakkan bagi ibu yang menyusukan bayi.


2) MEMECAHKAN LEMAK - LECITHIN
  • Lecithin berupaya memecahkan lemak dan pada masa yang sama juga mengurangkan paras kolesterol dalam badan. 
  • Juga dapat menghalang obesiti dengan mempercepatkan proses pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang.
  • Meringankan sembelit yang merupakan salah satu agen pelembut najis.


3) MENGAWAL KOLESTEROL - OMEGA GUARD
  • Juga dapat mengawal obesiti dan kolesterol dalam badan. EPA dan HDA dalam Omega Guard ini boleh merendahkan lemak dalam darah.


Dengan kombinasi 4 agen utama di atas ni, Insya Allah anda akan dapat berat badan ideal yang diinginkan ditambah dengan mengamalkan pemakanan yang seimbang, senaman dan juga pengambilan air kosong 3 liter sehari.

Andai anda mempunyai bajet yang mencukupi, boleh lah tambah CINCH SHAKE MIX SHAKLEE bagi melengkapkan SET KURUS OPTIMUM SHAKLEE ini.


CINCH SHAKE MIX SHAKLEE ni mempunyai 3 perisa yang lazat yang kaya dengan protein, vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh badan. Terdapat perisa Chocolate, Vanilla dan Caffe Latte. Saya sedang mencuba Caffe Latte, sedap!
Pengambilan CINCH SHAKE MIX SHAKLEE ini dapat memberikan anda rasa kenyang walaupun anda tidak makan. Ini kerana ia bertindak sebagai gantian makanan (meal replacement) kepada badan anda yang mana membantu anda mengurangkan pengambilan makanan antara waktu makan. Hanya 1 sudu untuk sarapan sudah cukup membuatkan anda kenyang sehingga tengahari. 

CINCH SHAKE MIX SHAKLEE ini juga membantu pembentukan otot akibat proses pelangsingan badan. Dalam erti kata lain, ia dapat menganjalkan kembali otot dan badan anda daripada menggeleber akibat kurus. So, anda akan dapat potongan yang cantik bila kurus nanti. Tiada lagi isi lebih yang menggeleber.

ATAU anda juga boleh gantikan CINCH SHAKE MIX SHAKLEE ni dengan ESP!!!
ESP (Energizing Soy Protein) juga menjadi penyumbang utama dalam proses untuk kurus dalam SET KURUS OPTIMUM SHAKLEE ini. Sama fungsinya dengan CINCH SHAKE MIX tadi, yang membantu pembentukan otot akibat dari proses pelangsingan, menganjalkan kembali otot-otot dan badan daripada menggeleber serta mengenyangkan anda dan bertindak sebagai gantian makanan (meal replacement). ESP kaya dengan protein yang berasaskan kacang soya. 

Bukan sahaja dapat kurus, ESP juga membantu mengekalkan awet muda dengan menganjalkan tisu-tisu kulit dan yang penting sekali, payudara anda kembali anjal! Walaupun anda dapat kurus dengan ESP, tapi Shaklee tidak melupakan kesihatan tulang dan jantung anda yang mana ESP dapat merendahkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan sakit jantung. Hebat kan?!


TESTIMONI SET KURUS OPTIMUM SHAKLEE DARI SID SENDIRI YANG JUGA ANAK DIDIK SAYA. SYUKUR DIA DAH DAPAT BERAT IDEALNYA.


KEKURANGAN BAJET??? SAYA JUGA ADA MENAWARKAN SET KURUS BASIC SHAKLEE.

Tak cukup bajet nak beli SET KURUS OPTIMUM SHAKLEE?? Jangan risau, SET KURUS BASIC pun tidak kurang hebatnya! Anda boleh mengambil ALFALFA & LECITHIN sebagai permulaan untuk proses pelangsingan anda.


LAGI TESTIMONI SET KURUS BASIC & OPTIMUM SHAKLEE:-





Hubungi saya untuk lebih lanjut ya. Saya sedia membantu. :)

*****************************************************************************************
Mama Dan Baby Sihat
PM sini untuk pertanyaan: www.facebook.com/messages/MamaDanBabySihat
SMS/Whatsapp: 0125970799
Shaklee Independent Distributor

No comments:

Post a Comment