Wednesday 7 May 2014

Macamana Nak Tambah Berat Badan?

Assalammualaikum w.b.t



Anda di pihak mana satu? Anda benci badan anda atau badan anda membenci anda?

Dalam kita sibuk-sibuk nak kurus, ada jugak yang nak tambah berat badan, ada yang berusaha makan banyak-banyak sebab nak berisi sikit. Tapi tak naik-naik jugak. Badan sekeping je, kecik je...makan banyak masih tak naik-naik. Kenapa ek?

Kenapa Susah NAK NAIK BERAT?



Kenapa ye susah sangat nak naik berat?
Antara sebab-sebabnya adalah:

1) Metabolisme Yang Tinggi
    - Badan anda membakar segala lemak dan kalori dan yang lain-lain dengan cepat. Itu tandanya sistem badan anda memerlukan lebih makanan. So, anda perlu tambah pengambilan makanan seharian.

2) Kekurangan Protein Dan Lelemak Dalam Makanan
     - Cuba anda semak semula jumlah lemak dan juga protein yang anda ambil seharian. Mungkin belum cukup untuk badan anda. Kurangnya mengambil lemak, kalori dan protein juga penyumbang berat badan tidak naik.

3) Pemilihan Makanan Yang Salah
    - Contoh: Sayuran seperti salad dan bayam memang sihat untuk badan tapi tidak membantu untuk menambah berat anda. Anda sepatutnya makan makanan yang berbentuk protein seperti ikan.

4) Terlalu Sibuk Dengan Pelbagai Aktiviti
    - Sibuk dengan kerja seharian juga boleh membakar kalori dengan cepat dan berat tidak mungkin bertambah seandainya anda tidak mengambil makanan yang secukupnya untuk badan anda.

5) Mengelak Diri Dari Makanan Berlemak
    - Selama tempoh anda mengelakkan diri dari makanan berlemak selagi itulah berat badan anda tidak akan naik. Sebab badan kita juga memerlukan lemak yang sihat untuk membesar dan membentuk. Bak kata pakar, naikkan berat badan anda terlebih dahulu barulah buang lemak tu. Tapi janganlah ambil berlebihan pulak, janganlah makan makanan berlemak setiap hari setiap masa, penyakit lain pulak yang singgah.

6) Putus Asa Mencuba.
    - Jangan putus asa mencuba untuk mengamalkan pemakanan yang sihat dan seimbang untuk membantu anda menambah berat badan yang diidamkan.

Set Tambah Berat Badan Shaklee (Set Gemuk Shaklee)

Dah buntu? Shaklee pun ada supplemen khusus untuk golongan ni yang nak tambah berat badan.
Ni dia, Set Tambah Berat Badan Shaklee aka Set Gemuk Shaklee!


Macamana Set Tambah Berat Badan Shaklee Ini Bertindak?
Dengan gabungan hebat Meal Shakes Shaklee, Vita-Lea Dan B-Complex, ia berupaya membantu anda untuk menambah berat badan yang diidamkan.

Bagaimana ia bertindak?
1) Meal Shakes ini merupakan hidangan lengkap dan mempunyai asid amino serta nutrisinya mudah diserap oleh badan untuk kegunaan seharian. Diperbuat daripada bahan semulajadi seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain. Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protein yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh untuk semua lapisan umur (dari 1 tahun ke atas).

Salah satu manfaat Meal Shakes Shaklee ini adalah membekalkan nutrisi kepada sel tubuh. Fungsi inilah yang membantu dalam menambah berat badan anda. Sebab, Meal Shakes ni kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa), membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah dan lain-lain.

Yang paling penting adalah Meal Shakes Shaklee membekalkan protein penting yang membantu untuk tambah berat badan. 

2) B-Complex - Mengandungi asid folik dan 100% biotin dimana untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna dalam tubuh.
Bagi membantu penambahan berat badan, fungsi B-Complex yang membantu proses tumbesaran memainkan peranan yang penting dalam Set Tambah Berat Badan Shaklee ini.

3) Vita-Lea - Multivitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia. Wow, Betul!.Setiap tablet Vita-Lea mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana yang disarankan oleh RDA.
Mineral yang terkandung dalam Vita-Lea ni mudah berintegrasi dengan protein untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil. Memang padan sangat lah bila ia bergabung dengan Meal Shakes Shaklee. 

Vita-Lea ini juga berfungsi menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses tumbesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tiroid. Dan juga Vita-Lea ni membantu dalam sistem metabolisme badan.

So, memang kena sangatlah ketiga-tiga produk ni dalam Set Tambah Berat Badan Shaklee ni, ia membekalkan tenaga,membekalkan protein untuk proses tumbesaran dan membantu menambah berat badan dengan secara sihat.

Cara Makan Set Tambah Berat Badan Shaklee

PAGI (SARAPAN)
- Ambil sarapan seperti biasa.
- Kemudian minum 1 gelas susu/minuman kegemaran anda yang dibancuh dengan 1 sudu Meal Shakes Shaklee.
- Kemudian makan 1 biji B-Complex dan 1 bji Vita-Lea (ambil dengan air kosong sahaja, Vita-Lea tidak boleh dimakan bersama susu).
** Jarakkan sedikit waktu makan Meal Shakes dengan B-Complex dan Vita-Lea. Setiap vitamin atau supplement perlu dijarakkan waktu pengambilan nya sekurang-kurangnya 30 minit untuk keberkesanan optimum.

MINUM PETANG
- Minum 1 gelas susu atau minuman kegemaran yang sudah dibancuh bersama 1 sudu Meal Shakes Shaklee.

MAKAN MALAM
- Sebaiknya 3-4 jam sebelum tidur, ambil 1 biji Vita-Lea sesudah makan malam.

NOTA PENTING
Dalam pengambilan menu tengahari dan makan malam, perlu tambahkan banyak sumber protein seperti telur, ikan, daging, ayam, susu, kekacang bagi mempercepatkan proses menambah berat badan anda.

Kalau nak cuba set ni, bolehlah hubungi saya. Saya sedia membantu. :) *****************************************************************************************
Mama Dan Baby Sihat
PM sini untuk pertanyaan: www.facebook.com/messages/MamaDanBabySihat
SMS/Whatsapp: 0125970799
Shaklee Independent Distributor

No comments:

Post a Comment