Wednesday 25 June 2014

Collagen Powder Shaklee Yang Power!

Assalammualaikum w.b.t.


Collagen Powder Shaklee untuk rasa lebih sihat, kulit lebih muda menawan.

Sekarang ni kebanyakkan produk kecantikan akan mempromosikan produk mereka sudah termasuk dengan collagen. Berapa peratuskah kandungan collagen tu? Saya pun tak pasti, tak tahu. :) Berkesan atau tidak saya pun tak tahu.

Collagen Powder Shaklee ini adalah collagen yang semulajadi, diekstrak dari sisik ikan merah yang diyakini mempunyai tahap collagen yang tinggi berdasarkan ujian klinikal.

Disamping bahan utamanya, terdapat lagi 7 kandungan bahan yang diekstrak untuk menjadikan Collagen Powder Shaklee ini hebat. Ia ditunjukkan didalam gambar dibawah:


Kenapa Sisik Ikan?
Collagen Powder ni bahan utamanya adalah dari Sisik Ikan Merah? Sisik Ikan?  Diulangi, ya dari sisik ikan merah! Kenapa ya? Mengikut kajian klinikal (bukan hanya Shaklee sahaja), khasiat dari ikan yang menghasilkan sumber collagen adalah lebih baik collagennya daripada collagen yang terhasil daripada lembu atau khinzir.

Collagen Dari Ikan Adalah Yang Terbaik!
Seperti yang terangkan tadi, collagen dari ikan adalah lebih baik dan banyak khasiat dari sumber collagen yang lain untuk membantu menganjalkan kulit kita. Mari kita selidiki lebih dalam lagi.

Fish Collagen (collagen ikan) juga dikenali sebagai Marine Collagen. Ia diekstrak dari cold sea fish (ikan lautan sejuk). Walaupun ia diekstrak  secara moden untuk diambil collagennya namun tahap khasiat nutrisi semulajadi collagen itu sendiri sentiasa diambil berat dan diutamakan. Collagen dari ikan adalah lebih mahal daripada collagen lembu dan yang lain-lain. Collagen dari ikan ini mempunyai tahap alergik yang paling rendah berbanding yang lain.

Collagen dari ikan ini adalah mempunyai tahap bioavailability yang hebat dimana ia mempunyai bahan yang semulajadi yang mudah diserap nutrisinya ke dalam badan kita untuk mendapatkan khasiatnya dengan berkesan. Contohnya untuk menganjalkan kulit, collagen dari ikan tidak perlu mengambil masa yang lama untuk menampakkan kesannya.

Lihat testimoni di bawah ini:


Seawal 3-4 hari sudah nampak kesan. Ditambah lagi dengan 7 bahan yang lain mampu mempertingkatkan keanjalan kulit dari dalam dengan cepat.

Apa Yang Kita Dapat Melalui Collagen Powder Shaklee


  • Menjadikan kulit kita lebih licin dan segar
  • Mengekalkan kelembapan kulit kita
  • Menghalang atau melewatkan proses kedutan
  • Memulihara kulit
  • Meningkatkan keanjalan kulit

 Bila Perlu Ambil Collagen
Ramai diantara kita mengambil collagen ketika pertengahan 30-an dimana yang sebenarnya collagen kita mulai berkurang ketika awal 30-an. Di usia 30-an, kedutan mula terjadi dan keanjalan kulit mula berkurang. Jadi kenapa tunggu 30-an baru nak mula ambil collagen?

Kajian mencadangkan mengambil collagen seawal 20-an, jadi kita akan dapat menambahkan keanjalan kulit yang sedia ada serta dapat melewatkan proses kedutan terjadi atau penuaan.

Ada lagi testimoni mengenai Collagen Powder Shaklee ni, sila KLIK SINI.

Hubungi saya untuk lebih lanjut ya. Saya sedia membantu. :) ***************************************************************************************** Mama Dan Baby Sihat PM sini untuk pertanyaan: www.facebook.com/messages/MamaDanBabySihat SMS/Whatsapp: 0125970799 Shaklee Independent Distributor COD Area: Shah Alam, Bukit Jelutong, USJ, Subang Jaya, Bangi, Temerloh, Triang, Bera

No comments:

Post a Comment