Friday 13 June 2014

Vitamin Pengganti Manjakani

Assalammualaikun w.b.t


Strongest Relationship. Best Quality. Itulah yang ramai pasangan yang dah berkahwin cari. Dari segi perspektif saya, hubungan perkahwinan harus dipertahankan hingga ke akhir hayat dan dipenuhi dengan romantis, kebahagiaan, dan kehidupan berkualiti bersama. Insyaallah. Maafkan saya kerana entri ini hanya sesuai untuk 18SG ke atas.

Bila disebut perkahwinan, hubungan intim sebenarnya menjadi salah satu aspek utama dalam mempertahankan hubungan. Percaya atau tidak? Terpulang pada anda. Tapi saya percaya akan hal ini. Kita bandingkan pasangan yang tidur berasingan dengan pasangan yang tidur sekatil? Mana lebih erat hubungannya? Anda fikir sendiri. Orang tua pernah berpesan : "Gaduh macamana sekalipun tapi JANGAN PISAH TEMPAT TIDUR". Kenapa? Sebab bila pisah tempat tidur hubungan makin renggang dan berlarutan. Fikir-fikirkanlah.

Kepada wanita berkahwin, menjaga hubungan kelamin itu penting bukan sahaja menjaga makan dan pakai suami sahaja. Kalau penampilan diri kusut masai, tambahan dengan hubungan kelamin yang tidak seperti diharapkan oleh suami, boleh mengundang delima dalam diri suami. Ya. Saya berkata yang benar. Lelaki tetap lelaki dan keinginannya yang satu itu perlu dipenuhi.

Kembalikan kehangatan seperti mula-mula berkahwin dulu. Bahagia je kan? Bila dah ada anak, perlu lah 'jaga di situ' juga. Saya tahu pasti ramai yang kenal nama dan fungsi manjakani. Ya, ia untuk merapatkan miss V kita terutama yang sudah beranak. Ada juga yang ambil dalam bentuk pil dan merebusnya. Saya tidak menafikan keberkesanan manjakani ni. Saya pernah mencubanya juga.

Manjakani
Tapi kat sini saya nak kongsi pengalaman saya sendiri dengan pengambilan vitamin yang mampu menggantikan manjakani. Badan saya kurang sesuai atau tidak dapat menerima sepenuhnya manjakani. Tambahan pula saya perlu merebusnya, saya cukup malas. Saya tidak ambil pil kononnya merasa kurang memberi kesan.

Jadi, bila join Shaklee ni, saya tidak Google atau tidak bertanyakan pada sesiapa tentang vitamin mana yang boleh berfungsi seperti manjakani. Kebetulan pada masa itu saya mengambil set penyusuan basic (Alfalfa & ESP) ketika usia anak saya 5 bulan. Alhamdulillah susu saya bertambah dan kadangkala maintain serta tidak merudum walaupun berpuasa pada masa itu.



Tanpa disangka suami menegur saya, mengatakan sekarang ni 'terasa perbezaan dengan sebelumnya'. Saya terkejut dan cepat-cepat google fungsi lain bagi Alfalfa. Nah! Memang ada untuk hubungan kelamin, barulah saya tau. Dan memang ianya berkesan. Sampai sekarang saya masih mengamhil Alfalfa bersama dengan Set Kurus Shaklee. Setiap kali itulah suami memuji. :)

Cubalah, baru anda tahu sendiri. Dicadangkan ambil 3-5 biji dalam 3-4 jam sebelum bersama. Anda pasti rasa perbezaannya.

Hubungi saya untuk lebih lanjut ya. Saya sedia membantu. :) *****************************************************************************************
Mama Dan Baby Sihat
PM sini untuk pertanyaan: www.facebook.com/messages/MamaDanBabySihat
SMS/Whatsapp: 0125970799
Shaklee Independent Distributor
COD Area: Shah Alam, Bukit Jelutong, USJ, Subang Jaya, Bangi, Temerloh, Triang, Bera

No comments:

Post a Comment