Wednesday 18 June 2014

Istimewanya Herblax

Assalammualaikum w.b.t.


Entri kali ni saya nak sentuh tentang Herblax. Botolnya sangat comel, kecil je. Tapi jangan pandang pada botolnya yang kecil, banyak keistimewaannya Herblax ni. Nanti saya huraikan. 

Sebenarnya saya juga ada mengambil Herblax ini untuk kurus dan membantu masalah sistem pembuangan saya. Opps, sebab kadangkala saya akan mengalami sembelit terutama bila saya berpuasa kerana kurangnya pengambilan cecair seperti air. Alhamdulillah, berat saya turun dan sembelit saya juga sudah kurang.

Inilah wajah Herblax, comel je. Botolnya kecil je. 

Kelebihan Herblax yang dikatakan istimewa.
Herblax ini lebih dikenali sebagai agen detox. Detox adalah proses pembuangan toksin, lemak dan lendir dari dalam badan kita melalui usus besar. Ia membantu mencuci bahagian usus kita serta membuang sisa-sisa toksin dari badan. Apabila saluran usus kita sudah bersih maka senanglah ia untuk menyerap nutrien seperti vitamin dan lain-lain.

Herblax ini diperbuat daripada 9 herba semulajadi termasuklah Alfalfa Leave, Fennel Seeds, Culver's Root dan Senna Leave. Herblax sangat menyokong pelawasan yang teratur tapi perlulah meminum air yang secukupnya untuk menyokong proses ini.

Manfaat Utama adalah:-
1) Pembersihan Najis Yang Tersekat
2) Merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita.
3) Membantu masalah sembelit.
4) Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement) dan secara langsungnya membantu masalah sembelit.
5) Mengempiskan Perut
6) Membantu mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Sesuai diambil seperti biasa atau dicampurkan dengan air panas, sebagai minuman teh herba.

Siapa Yang Perlu Ambil Herblax ?

Wanita Lepas Bersalin
- Herblax sesuai untuk wanita berpantang bersalin kerana melancarkan sistem perkumuhan dan najis menjadi lembut. Boleh mengelakkan dari sembelit.

Untuk Kurus
- Selain itu, untuk wanita yang ingin kurus juga boleh mengambil Herblax untuk membuang lemak dan lendir yang tak diperlukan oleh badan. Tak lupa juga fungsi Herblax yang boleh mengempiskan perut. 

Pesakit Gout
- Dengan fungsinya sebagai agen detox, pastinya toksin-toksin dari pesakit gout akan dibuang melalui proses pembuangan dan akan mengurangkan risiko sakit akibat gout.

Untuk Yang Kerap Sembelit
- Disarankan mengambil Herblax kerana ia dapat membantu melancarkan sistem pembuangan yang tersekat secara lembut.

Penghidap Buasir
- Buasir terjadi akan sistem penghadaman itu sendiri yang melibatkan sistem usus. Ada banyak faktor yang menjadi punca kepada buasir, nanti saya akan huraikan di entri akan datang. Herblax dapat mengurangkan risiko sakit ketika proses pembuangan kerana ia membantu membuang dengan lembut.

Cara-Cara Pengambilan Herblax

a) Untuk Kesihatan berpanjangan - 2 kali seminggu: 4 biji setiap kali sebelum tidur

b) Untuk Pembersihan Usus / Detox / Melawan Kanser / Mengawal Berat Badan 
    - 2 kali sehari: 3 biji setiap kali (selepas makan dan sebelum tidur)


Perhatian: Healing Crisis
* Kepada mereka yang mempunyai sistem penghadaman yang lemah akan mengalami cirit-birit pada peringkat awal pengambilan. 
* Untuk yang normal, Herblax akan menampakkan kesan dalam tempoh 8-12 jam selepas pengambilan. 
* Mereka yang mengalami masalah sembelit yang serius, boleh meningkatkan dos pengambilan kepada 5-8 biji dan boleh kembali kepada dos biasa setelah proses penghadaman / pembuangan kembali normal.

Hubungi saya untuk lebih lanjut ya. Saya sedia membantu. :) *****************************************************************************************
Mama Dan Baby Sihat
PM sini untuk pertanyaan: www.facebook.com/messages/MamaDanBabySihat
SMS/Whatsapp: 0125970799
Shaklee Independent Distributor
COD Area: Shah Alam, Bukit Jelutong, USJ, Subang Jaya, Bangi, Temerloh, Triang, Bera

No comments:

Post a Comment