Sunday 25 May 2014

Gabungan Makanan Yang Merbahaya

Assalammualaikum w.b.t

Selamat petang ahad semua! Ada pergi Jom Heboh kat Putrajaya ke hari ni? Tengok kat tv3 macam meriah je. Saya tak pernah pergi pun mana-mana Jom Heboh walaupun buat dekat rumah. Sebab malas nak sesak-sesak, malas nak panas-panaskan diri. Duduk rumah lagi best, layan movie kat astro. :)

Entri kali ni saya nak sentuh berkenaan gabungan makanan yang merbahaya kepada kesihatan tubuh badan kita yang menyebabkan Keracunan Makanan. Gambar kat bawah ni saya ambil dari sharing di Facebook, saya pun dah lupa sapa punya (sorry sangat).

Sebelum ni mungkin kita tak tahu betapa bahayanya gabungan makanan ni. Jangan pandang mudah terhadap keracunan makanan ni tau, sebab ada yang boleh membawa maut. So, lepas ni baik elakkan la ye.


Yang menarik perhatian saya, gabungan timun dan kacang tanah; terus teringat kat sate. Huhuhu. Patutlah lepas makan sakit perut.

Keracunan makanan sangatlah memenatkan sebab anda akan muntah-muntah, cirit birit, demam pun ada kadang-kadang, sakit kepala tak usah cakaplah, badan lemah sangat. Ini pengalaman saya dulu, kena keracunab makanan selama seminggu. Kurus beb! Haha.

Hati-hati ya bila memilih makanan tu lepas ni.

Hubungi saya untuk lebih lanjut ya. Saya sedia membantu. :) *****************************************************************************************
Mama Dan Baby Sihat
PM sini untuk pertanyaan: www.facebook.com/messages/MamaDanBabySihat
SMS/Whatsapp: 0125970799
Shaklee Independent Distributor

No comments:

Post a Comment