Tuesday 22 July 2014

Minyak Ikan Bagus Untuk Menjana Minda

Assalammualaikum w.b.t



Sekarang ni minyak ikan hebat diperkatakan disebabkan oleh kualiti dan kebaikan yang terdapat di dalam minyak ikan. Ramai juga yang telah mengambil minyak ikan sebagai supplemen tambahan untuk memperbaiki kesihatan mereka. Minyak ikan ini sebenarnya terkenal dengan kebaikannya untuk otak kita. Minyak ikan ini mengandungi asid lemak omega-3 yang tinggi.

Sudah banyak kajian yang dibuat dan berjaya membuktikan bahawa minyak ikan ini kaya dengan khasiat dan kebaikan untuk meningkatkan kuasa otak. Ia sesuai untuk semua peringkat umur. Menurut kajian terbaru oleh jurnal kesihatan American Academy of Neurology pada January 2014, mendapati mereka yang mengambil asid lemak omega-3 yang tinggi daripada ikan memiliki volum otak yang lebih besar ketika sudah tua sama seperti otak sihat yang berusia satu hingga dua tahun.

Usia Penyebab Penyakit
Peningkatan usia menjadi punca kepada perubahan kepada saiz otak, vaskular (pembuluh darah) dan kognisi. Ia juga membawa kepada pengecutan otak yang menyumbang kepada serangan strok, white matter lesions, demensia, melemahkan ingatan dan penyakit Alzheimer.

Hasil  kajian mendapati bahawa asid lemak omega-3 yang tinggi juga akan membantu melewatkan penuaan dan demensia. Selain itu, diet yang kurang pengambilan asid lemak omega-3 akan membantu mempercepatkan penuaan dan kehilangan memori dan kemampuan berfikir.

Untuk memastikan otak kita sentiasa sihat, kita perlu mengekalkan kadar EPA dan DHA yang cukup dalam tubuh dimana kedua-kedua ini boleh didapati dari asid lemak omega-3. Antara sumber minyak ikan yang baik untuk kesihatan adalah daripada ikan salmon, trout, sardin dan hering, dan seeloknya diambil paling kurang lima kali seminggu atau dua kali seminggu dan mengambil zat tambahan minyak ikan setiap hari.

Antara Kebaikan Lain Minyak Ikan:



Justeru itu, Shaklee juga ada mengeluarkan produk khas untuk membantu kita mengekalkan tahap EPA dan DHA dengan mudah. Hanya pengambilan 3biji sehari mampu meningkatkan asid lemak omega-3 di dalam tubuh kita.

Kenapa Omega Guard Shaklee?

Omega Guard Shaklee ini merupakan minyak ikan terbaik di dunia. Omega Guard ini diekstrak dari ikan laut dalam air sejuk seperti sardin, makerel, hering dan anchovies yang terletak di perairan negara Jepun. Ianya bukan dari hati minyak ikan. Kandungan asid lemak Omega Guard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. 

Omega Guard adalah yang terbaik di pasaran jika dibandingkan dengan yang lain kerana Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuklah EHA, DHA, ALA dan banyak lagi. Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard tanpa memusnahkan nutrien yang terdapat didalamnya.

Antara Manfaat Omega Guard Shaklee:


Kenapa Omega Guard diperbuat dari ikan laut dalam?
Seorang saintis Amerika, pemenang Nobel Price, telah menemui rahsia pada tahun 1970. Dimana penduduk Eskimo yang tinggal di Greenland, Denmark hidup dalam keadaan berbeza tapi mempunyai tahap kesihatan yang jauh lebih baik. Mereka tidak mempunyai masalah jantung, lelah dan tekanan darah tinggi berbanding penduduk Eskimo yang menetap di Amerika Utara. Penyelidikan lanjut mendapati ikan laut air sejuk menunjukkan ianya mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi iaitu EPA dan HDA yang boleh merendahkan lemak dalam darah, menurunkan pengumpulan platelet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan.

So, sebab itulah kebanyakan susu formula untuk bayi dan kanak-kanak mengandungi EHA dan DHA untuk pertumbuhan otak bayi dan kanak-kanak. Untuk dewasa pula, pilihlah Omega Guard sebagai pilihan supplemen terbaik untuk anda sekeluarga. ;)

Hubungi saya untuk lebih lanjut ya. Saya sedia membantu. :) *****************************************************************************************
Mama Dan Baby Sihat
PM sini untuk pertanyaan: www.facebook.com/messages/MamaDanBabySihat
SMS/Whatsapp: 0125970799
Shaklee Independent Distributor
COD Area: Shah Alam, Bukit Jelutong, USJ, Subang Jaya, Bangi, Temerloh, Triang, Bera

No comments:

Post a Comment