Thursday 11 September 2014

Bagus Sangatkah Bisnes Shaklee Ni?

Assalammualaikum w.b.t

Hmm...minggu ni rasa macam nak bercerita pasal Shaklee ni pulak. Selalunya saya share tips-tips berkenaan parenting je kan? Apa lah salahnya kalau cerita sikit pasal Shaklee.

You all pun dah tau kan saya ni jugak SID a.k.a agen Shaklee....dah setahun lebih join Shaklee. Baru setahun jagung dalam bisnes Shaklee dan masih lagi merangkak untuk belajar mengenai kesemua produk Shaklee.

Ramai yang tertanya, hebat sangat ke bisnes Shaklee ni? Sampaikan ramai sangat yang join. Kat Facebook jangan cakaplah, penuh dengan iklan Shaklee je (oopss...iye ke..hehhe)..

Pertama sekali, Shaklee ni bukanlah JENAMA MALAYSIA, Shaklee ni berpangkalan di Amerika Syarikat. Dah lebih 60 tahun Shaklee ni. Yup! Shaklee mempunyai pakar R&D sendiri untuk menciptakan sesuatu produk keluarannya, setiap produk pula diambil dari sumber yang semulajadi dan diuji secara klinikal. Produknya bukannya BELI DARI KILANG DAN COP JENAMA SHAKLEE. Kualiti dan keasliannya sentiasa dipantau. Ianya dijamin SELAMAT!

Tak mahu cerita panjang, KLIK SINI untuk kenali Shaklee dengan lebih dalam.



SHAKLEE TAK SAMA SEPERTI BISNES MLM YANG LAIN
Kenapa saya cakap Shaklee ni tak sama macam MLM yang lain? Mungkin pada yang belum kenal Shaklee akan cakap Shaklee pun MLM, KENA CARI ORANG, KENA PERGI SEMINAR, KENA KELUAR MODAL YANG BANYAK...BLA BLA BLA..

Oh Sayangku, tidak sama sekali!

1) HABUAN DARI DOWNLINE
Saya dulu pernah masuk MLM sebelum Shaklee tapi ternyata Shaklee ni berbeza. Mengamalkan KONSEP SIAPA RAJIN DIA DAPAT, Shaklee tidak mengamalkan upline mendapat HABUAN DARI DOWNLINEnya, tak sama seperti MLM yang lain. Apabila ahli baru mendaftar dibawah saya sebagai contohnya, beliau hanya perlu membayar RM75.00 untuk seumur hidup dan dapat Starter Kit Shaklee dan Shaklee akan poskan terus kepada beliau. Saya tidak dapat SESEN pun! Kalau MLM yang lain, mungkin bernilai RM50 satu kepala kalau anda dapat bawa masuk satu anak misalnya. Tapi Shaklee tidak begitu.

2) JUAL PRODUK BUKAN CARI DOWNLINE
Shaklee lebih tertumpu kepada jual produk bukan tertumpu untuk cari downline. Anda TIADA DOWNLINE pun boleh hidup dengan Shaklee. Boleh berjaya dengan kaki sendiri. Shaklee yakin dengan produknya maka anda TIDAK DIWAJIBKAN MENCARI AHLI DIBAWAH ANDA. Itulah bezanya Bisnes Shaklee. Kalau berpuluh tahun anda tidak aktif dan tidak mempunyai downline, Shaklee tidak akan banned anda, tidak akan blocked akaun Shaklee anda, tidak akan pindahkan anda ke upline yang lain. Sebab yang penting baginya adalah PRODUK SHAKLEE....anda mahu duit lebih, buatlah bisnes dengan Shaklee..tak nak buat pun tak mengapa.

3) TIDAK WAJIB BELI
Bila anda sudah jadi ahli, anda adalah SID Shaklee seumur hidup walaupun anda tidak pernah beli apa-apa pun sejak anda daftar sebagai ahli. Sebab Shaklee tiada PAKSAAN UNTUK MAINTAIN BELI setiap bulan. Tidak ada minimum yang perlu anda beli setiap bulan. Tak nak beli terus pun tak apa. Tapi kalau dah masuk ahli, rugilah kalau tak guna kelebihan ahli untuk beli produk Shaklee kan?

4) TIDAK WAJIB JUAL KAT ORANG
Tak perlu susah-susah cari orang untuk jual produk Shaklee kalau anda dah jadi ahli Shaklee. Sebab anda TIDAK DIWAJIBKAN JUAL kat orang lain. Kenapa? Sebab anda boleh beli untuk diri sendiri seumur hidup jugak, tak nak seumur hidup pun boleh...nak setahun sekali beli pun boleh...tak nak pun boleh :) ..Shaklee tidak kenakan syarat-syarat pun untuk apa anda mendaftar sebagai ahli. Yang penting baginya adalah produk Shaklee dapat memperbaiki kesihatan anda dan orang sekeliling anda, bukannya anda perlu jual produk Shaklee.

5) SIAPA RAJIN DIA DAPAT
Rentetan dari no 1. Upline yang MALAS tak akan dapat apa-apa dari Shaklee walaupun downlinenya buat jualan ribu raban. It's true. Ada SID yang downlinenya dah jadi Master tapi SID tu masih menjadi ahli biasa. Sebab apa? Sebab dia makan untuk sendiri je, tapi downline dia rajin, buat bisnes sampingan dengan Shaklee, downline nya yang kaya. Sebab bonus dari Shaklee mengamalkan konsep siapa buat lebih dia dapat lebih. Tak pandang sistem upline dan downline, semuanya sama rata.

6) BONUS BULANAN
Haa...ini untuk orang yang rajin dan betul komited dengan bisnes Shaklee sebab nak buat bisnes sampingan untuk dapat income sampingan. Shaklee akan beri bonus sekiranya telah mencapai target 150uv keatas setiap bulan. Ini yang Shaklee beri, belum lagi untung cash yang anda akan dapat bila jual produk Shaklee kat orang lain, untung cash tu mencecah 30% dari harga ahli. So dalam bulan tu anda akan dapat UNTUNG CASH + BONUS SHAKLEE = $$$$. :) Nak tau lebih lanjut? PM saya ye.

7) TIADA SEMINAR, TIADA WORKSHOP DSB
Shaklee tidak menekankan untuk mengadakan seminar, table talk, workshop dan sebagainya. Shaklee tidak buat pun. Tapi ada Master-Master yang buat coaching menerusi talian seperti Facebook, Whatsapp dan juga melalui GotoMeeting. So, anda tidak perlu bersusah payah untuk keluarkan duit untuk mengutip ilmu macamana nak buat duit dengan Shaklee, asalkan anda ada telefon sudah memadai. Semua coaching menerusi talian.

Namun, ada juga Master-Master buat perjumpaan atau seminar untuk coaching macamana nak berjaya dengan Shaklee ni. Ini atas inisiatif Master sendiri. Tak wajib datang pun. Contohnya Master akan buat coaching untuk buat blog, macamana nak buat blog jadi popular.

8) TAK PERLU BELI STOK UNTUK JUAL
Anda hanya bayar RM75.00 untuk mendaftar sebagai ahli dan akan dapat Starter Kit. Dalam Kit tersebut tiada produk Shaklee, harap maklum. Tapi ada katalog, buku panduan dan profil Shaklee serta kelengkapan yang lain sekiranya anda mahu buat bisnes dengan Shaklee. Kalau tak nak, simpan je. Ada masa, baca katalog dan buku yang diberikan.

Seandainya, anda nak buat bisnes dengan Shaklee. Nak buat duit dengan Shaklee. Anda tak perlu beli stok pun, tak perlu buat stok. Anda hanya promote di FB atau blog, bila ada pelanggan order, apa yang anda perlu buat hanyalah order dari Shaklee dan Shaklee akan terus poskan kepada pelanggan anda. Order pun melalui online jugak. Hari ini order, esok dah sampai (di sekitar Lembah Klang).

9) GANJARAN DARI SHAKLEE
Tak nak cerita lebih, tengok je gambar ni. Tak faham, sila pm saya ye..hihihihi


Gambar konvensyen Shaklee di Amerika Syarikat:



Mungkin ada yang masih ragu-ragu, boleh berjayakah dengan Shaklee ni..nah, saya beri link blog Master-Master Shaklee yang dah bergelar Jutawan Shaklee..Dulu mereka juga berkerja tapi kini menjadi Surirumah Sepenuh Masa dan bergelar WAHM (Working At Home Mother).. Diorang semua ni dah dapat macam-macam dari Shaklee atas usaha gigih diorang.

Inilah impian saya suatu hari nanti!!!

1) Master Lin Chalo
Blog Url: http://sweetbonda.blogspot.com/
FB: https://www.facebook.com/SweetBonda

2) Presidential Master Mama Cery
Blog Url: http://www.mamafaiz.com/
FB: https://www.facebook.com/Magikacerysikelipkelip

3) Master Ainul Malik
Blog Url: http://healthierlife4uandme.blogspot.com/
FB: https://www.facebook.com/sihat.ceria.bahagia

4) Master Lyna
Blog Url: http://vitaminsemulajadi.com/
FB: https://www.facebook.com/vitaminsemulajadi

dan ramai lagi.

Mereka dah buktikan mereka boleh, hanya ANDA MAMPU MENGUBAHNYA! Anda yang pilih:


Nak JADI AHLI jugak? PM je saya :)



Hubungi saya untuk lebih lanjut ya. Saya sedia membantu. :) *****************************************************************************************

Mama Dan Baby Sihat
PM sini untuk pertanyaan: www.facebook.com/messages/MamaDanBabySihat
SMS/Whatsapp: 0125970799
Shaklee Independent Distributor
COD Area: Shah Alam, Bukit Jelutong, USJ, Subang Jaya, Bangi, Temerloh, Triang, Bera

No comments:

Post a Comment