Sunday 3 August 2014

Kenapa Collagen Shaklee Tak Berkesan

Assalammualaikum w.b.t


Zaman sekarang ni ramai yang nakkan kolagen dalam diet dan penjagaan diri. Sebab semuanya nak cantik, nak awet muda & nak kekalkan keanjalan kulit. Tak nak tua sebelum usia dan tak nak nampak tua bila dah berusia. Kan? Saya pun macam tu jugak sebabtu saya ambik Set Kecantikan Shaklee: Collagen Shaklee & Vita-E.

Collagen Shaklee akan beri impak seawal 3 hari pengambilan. Wow, cepatnya!!!! Tapi harus diingat ianya terpulang pada individu jugak tau! Dan ada juga yang ambil Collagen Shaklee ni tapi tak nampak kesan pun. Kenapa ya?

SEBAB-SEBAB COLLAGEN SHAKLEE TAK BERI KESAN

1) Nak Cepat


- Kebanyakan pengguna semuanya nak cepat. Kalau boleh, hari ini makan esok dah nampak gebu dan flawless. Saya pun sama jugak! Nak cepat tak sabar. Belum sempat collagen tu nak meresap sempurna ke dalam tubuh kita lebih tepat lagi kedalam kulit kita, tak sempat collagen tu nak memperbaharui sel-sel kulit kita....kita dah stop makan collagen. Lepas tu cakap collagen tak berkesan untuk kita. Padahal tak habis sekotak pun makan. Collagen yang salah ke. Huhuhu...

2) Tak Ikut Waktu Makan


- Setiap vitamin ada waktu makannya tersendiri. Tak boleh ikut suka, tak berkesanlah jawabnya. Macam Collagen Shaklee ni perlu diambil sebelum tidur. Anda pula ambik waktu bila? Collagen perlu ambil sebelum tidur sebab badan kita akan berehat ketika tidur dan barulah collagen ni bertindakbalas ke atas badan kita dengan lancar tanpa gangguan.

3) Malas atau Tak Suka Minum Air Kosong


- Kebanyakkan kita tak suka minum air kosong. Selalu minum air manis-manis je. Tak semestinya anda perlu minum air kosong dengan banyak bila ambil vitamin atau supplemen. Tak ambil apa-apa supplemen pun kena minum air kosong banyak-banyak. Air kosong penting untuk badan kita untuk serap vitamin dan salurkan keseluruhan badan kita. Bila air dalam badan tak cukup macamana khasiat Collagen ni nak berkesan? Sebab tak cukup 'minyak' untuk sampai ke 'destinasi'. ;)
- Saya nak share jugak antara kelebihan lain bila kita minum air kosong yang mencukupi. Gambar dibawah menerangkan kelebihan apabila kita meminum air kosong di awal pagi.


4) Kejap Makan Kejap Tak
- Ini pun salah satu puncanya. Kita tak disiplin! Apa-apa ubat atau supplemen pun kalau kita tak disiplin mengamalkannya, dah tentulah tak nampak kesan atau lambat berkesan. Bila rasa nak makan barulah makan, salah tu. Nanti badan pun confused sebab baru je nak bertindak balas tapi kita dah stop makan lepastu sambung makan semula selepas 3 hari atau seminggu misalnya, badan terpaksa pulak start semula dari 0. So memang sampai sudah tak berkesan. Perlu disiplinkan diri dan motivasi diri kena tinggi. Tak nak cantik ke??? Disiplinkanlah diri anda untuk cantik!


5) Tak Ikut Cara Makan Yang Betul
- Tadi saya sentuh waktu makan Collagen Shaklee. Sekarang nak sentuh cara makan dia pulak, lebih tepat lagi cara bancuhan Collagen Shaklee dengan betul. Ada yang bancuh menggunakan air panas sebab tak suka minuman berais. Air panas atau air suam boleh merosakkan bakteria baik yang yang mengandungi khasiat collagen yang terdapat di dalam Collagen Shaklee ni, bilamana khasiat ini sudah rosak atau terhapus maka secara automatiknya anda seolah-olah meminum collagen yang tiada collagen. Sebab itulah tiada kesan apa-apa pun ke atas anda.

Cara Bancuhan Collagen Powder Shaklee:

* Dibancuh 1 sachet sehari sahaja bersama-sama dengan minuman kegemaran anda.
* Boleh dibancuh dengan Milo / Horlicks / Sirap / Ribena / Jus Buah / Sunquick dan lain-lain
* TIDAK BOLEH dibancuh dengan AIR PANAS / SUAM
* HANYA dibancuh dengan minuman berAIS atau air kosong
* JANGAN bancuh dengan minuman berkafein: TEH / KOPI / NESCAFE dan seumpamanya.
* JANGAN bancuh dengan minuman bergas dan beralkohol termasuklah minuman isotonik.

6) Campur Aduk Makan Collagen Shaklee Dengan Supplement Lain


- Tak kisahlah anda ambil supplement Shaklee atau jenama lain. Anda dinasihatkan tidak campur adukkan dan makan sekaligus. Sebab nanti badan dan otak kita keliru untuk proses yang mana satu dahulu. Contohnya, anda mengambil pil kurus, pil migrain, pil senggugut dan collagen sekaligus. Otak kita tak tahu nak mulakan yang mana satu. Maka, dicadangkan anda perlu jarakkan pengambilan setiap jenis vitamin/supplement selama 30minit minimum untuk beri ruang vitamin tersebut untuk hadam dan proses. Disarankan Collagen Shaklee adalah yang paling akhir dalam senarai vitamin anda untuk dimakan, sebab ianya perlu dimakan sejurus sebelum tidur.

Ini saja perkongsian yang saya dapat huraikan berdasarkan pengalaman saya sendiri. :)

TESTIMONI SENDIRI:

Testimoni Collagen Powder Shaklee dan Vita-E Shaklee
KLIK DI SINI UNTUK mengetahui COLLAGEN POWDER SHAKLEE dengan lebih terperinci!!

Hubungi saya untuk lebih lanjut ya. Saya sedia membantu. :) *****************************************************************************************
Mama Dan Baby Sihat
PM sini untuk pertanyaan: www.facebook.com/messages/MamaDanBabySihat
SMS/Whatsapp: 0125970799
Shaklee Independent Distributor
COD Area: Shah Alam, Bukit Jelutong, USJ, Subang Jaya, Bangi, Temerloh, Triang, Bera

No comments:

Post a Comment